Program - Kobiety w finansach

Program

Poznaj zakres merytoryczny konferencji

12 CZERWCA 2025 (czwartek)

SESJA PLENARNA

08:00 – 09:00

REJESTRACJA I PORANNY AKTYWNY NETWORKING PROWADZONY PRZEZ GRZEGORZ TURNIAK TEAM

Moderator:
Grzegorz Turniak

Grzegorz Turniak

Pionier networkingu w Polsce, Mentor i Strateg biznesowy

09:00 – 09:10

POWITANIE UCZESTNIKÓW I OTWARCIE

Moderatorzy:
Edyta Olbratowska

Edyta Olbratowska

Project Director, ADN AKADEMIA

Violetta Malek

Violetta Malek

Managing Partner, Co-Founder, GEKKO ADVISORYNOW; CFO, Fundacja KOSMOS dla Dziewczynek

Krzysztof Brzeziński

Krzysztof Brzeziński

Regional Chief Financial Officer, FRAIKIN POLSKA

09:10 – 09:30

DANE I ANALIZY – OBRAZ KOBIET NA RYNKU PRACY 2025

– Statystyki dotyczące kobiet na różnych szczeblach kariery w Polsce i międzynarodowo
– Kobiety w zarządach i radach nadzorczych
– Bariery stojące przed kobietami w kontekście rozwoju kariery
– Stereotypy i uprzedzenia
– Jak skutecznie budować karierę w stronę stanowisk z rosnącą odpowiedzialnością

 

Tina Sobocinska

Tina Sobocinska

Founder & HR Strategic Advisor, HR4FUTURE

09:30 – 09:50

FIRESIDE CHAT: KIEDY KOBIETA ZOSTANIE GENERAŁEM? – CZY KARIERA MA PŁEĆ?

Moderatorka:
Magdalena Wadowska

Magdalena Wadowska

Trenerka głosu ZARABIAJ GŁOSEM, dziennikarka radiowa z 20 letnim doświadczeniem, laureatka Grand Press za reportaż radiowy, mówczyni TEDx Women

Uczestnicy:
Bożena Szubińska

Bożena Szubińska

Kmdr w stanie spoczynku, jedna z pierwszych kobiet pełniąca służbę w wojsku, założycielka i przewodnicząca Rady ds. kobiet w SZ RP,  wieloletnia delegatka w Komitecie Kobiet w SZ NATO oraz Komitecie NATO ds. Równego Traktowania

STUDIUM PRZYPADKU: MOJA DROGA – ŚCIEŻKI KARIERY W DZIAŁACH FINANSOWYCH

Historie sukcesu, wyzwania oraz strategie awansu:

09:50 – 10:10

OD KONTROLERA DO DYREKTORA FINANSOWEGO – KLUCZ DO ROZWOJU KARIERY

Moja droga zawodowa
– Jak zaczynałam jako Kontroler Finansowy
– Kluczowe momenty i decyzje, które wpłynęły na rozwój kariery
– Przejście na stanowisko Dyrektora Finansowego – wyzwania i zmiany

Czego potrzebuje kontroler, aby zostać CFO?
– Kompetencje techniczne: rachunkowość, analiza finansowa, kontroling
– Umiejętności miękkie: komunikacja, przywództwo, budowanie relacji
– Znajomość biznesu i strategiczne myślenie

Dodatkowa wartość – klucz do rozwoju
– Bycie dostępnym i otwartym na nowe wyzwania
– Proaktywne podejście – nie tylko analiza, ale także rekomendacje i działania
– Pozytywne nastawienie i elastyczność w dynamicznym środowisku

France Koperska

France Koperska

Chief Financial Officer, YAREAL POLSKA

10:10 – 10:30

OD CFO DO CEO – JAK ZARZĄDZAĆ TRANSFORMACJĄ KARIERY?

Droga na szczyt – przypadek czy strategia?
– Czy awans na stanowisko CEO można świadomie zaplanować?
– Znaczenie miejsca, czasu i dojrzałości organizacji
– Co naprawdę pomogło mi wykonać ten krok

Jak przygotować się do roli CEO, będąc jeszcze CFO
– Poszerzanie perspektywy: myślenie strategiczne, wiedza operacyjna i biznesowa
– Budowanie wpływu: relacje z zarządem, właścicielami i kluczowymi zespołami
– Patrzenie na organizację „z lotu ptaka” – holistyczne podejście do przywództwa

Transformacja w praktyce – lekcje z doświadczenia
– Co było największym zaskoczeniem po objęciu roli CEO
– Co działało, a czego dziś bym unikała
– Kompetencje, które naprawdę robią różnicę

Joanna Boguszewska

Joanna Boguszewska

Managing Director,  SILLIKER POLSKA

10:30 – 10:50

PRZERWA KAWOWA I NETWORKING

10:50 – 11:10

FIRESIDE CHAT: SUKCES W BIZNESIE – LEKCJE PRZYWÓDZTWA

– Kobieta na szczytach władz w korporacji – kluczowe czynniki sukcesu w biznesie
– Co kreuje lidera? Determinacja, rola czynników zewnętrznych
– Porażka na drodze do sukcesu – wróg czy przyjaciel
– Co Kobieta-Prezes wnosi do korporacji? Różnorodność w zarządach firm

Moderator:
Marcin Chomiuk

Marcin Chomiuk

Partner Zarządzający, ADN PODATKI; Prezes, EUROSERVICE GROUP

Uczestnicy:
Olga Grygier-Siddons

Olga Grygier-Siddons

Liderka biznesu, ponad 30 lat pełniła kluczowe role w PwC, w tym stanowisko CEO na Europę Środkowo-Wschodnią; Founding Member, Experiential Learning HUB

11:10 – 11:50

SAMOTNOŚĆ LIDERA/KI – JAK RADZIĆ SOBIE Z PRESJĄ NA SZCZYCIE?

Wielu liderów zmaga się z poczuciem samotności – czy to nieunikniona cena sukcesu, czy raczej efekt stylu zarządzania i organizacyjnej kultury? Podczas tej dyskusji zastanowimy się, jakie są główne przyczyny poczucia izolacji na najwyższych stanowiskach oraz jak wpływa ono na jakość decyzji i motywację zespołu. Porozmawiamy o tym, czy można jednocześnie być inspiracją dla innych i odczuwać samotność, a także jak work-life balance i wypalenie zawodowe wpisują się w ten temat.

 

– Dlaczego liderzy odczuwają samotność na szczycie? Czy to prawda czy stereotyp?
– Czy samotność lidera ma wpływa na jakość podejmowanych decyzji?
– Lider jako inspiracja – czy można być samotnym i jednocześnie motywować zespół?
– Jak budować autorytet i utrzymać bliskie relacje z zespołem?
– Jak firmy mogą wspierać swoich liderów? – Budowanie sieci wsparcia – komu lider może zaufać?

Moderator:
Olga Sobieraj

Olga Sobieraj

Konsultantka biznesowa i marketingowa, ex-CEO Ogilvy, OLGASOBIERAJ.COM

Uczestnicy:
Agnieszka Kręciszewska

Agnieszka Kręciszewska

CEO/CFO, CAPAROL

Magdalena Ociepka

Magdalena Ociepka

CFO, Członek Zarządu, WEBCON

Sebastian Gonet

Sebastian Gonet

CFO, Członek Zarządu, DR. MAX

Wojciech Wieroński

Wojciech Wieroński

CEO, VITEA

 

11:50 – 12:10

PRZERWA KAWOWA I NETWORKING

12:10 – 12:50

DEBATA: KOMPETENCJE A STEREOTYPY

Choć kobiety stanowią większość w zawodach finansowych, to na najwyższych stanowiskach wciąż dominują mężczyźni. Czy wynika to z braku aspiracji, ograniczeń systemowych czy głęboko zakorzenionych stereotypów? Przyjrzymy się mechanizmom, które wpływają na awans zawodowy, zastanowimy się, jakie cechy powinien mieć skuteczny lider niezależnie od płci, oraz porozmawiamy o tym, jak budować bardziej inkluzywne środowisko pracy.

 

– Dlaczego główna księgowa nie chce albo nie może zostać dyrektorem finansowym?
– Omówienie cech, które powinien posiadać CFO niezależnie od płci.
– Zmiana kulturowa, przełamywanie stereotypów, partnerstwa zawodowe.
– Dlaczego kobiety rzadziej awansują na najwyższe stanowiska?

Moderatorka:
Violetta Malek

Violetta Malek

Managing Partner, Co-Founder, GEKKO ADVISORYNOW; CFO, Fundacja KOSMOS dla Dziewczynek

Uczestnicy:
Aleksandra Friedel

Aleksandra Friedel

CEO, UNILINK

Marlena Grasela

Marlena Grasela

Chief Financial Officer, Członkini Zarządu, AXPO POLSKA

Maciej Kulesza

Maciej Kulesza

Chief Financial Officer, Członek Zarządu, AMCOR SPECIALITY CARTONS

Witold Rogacki

Witold Rogacki

Chief Financial Officer, Wiceprezes Zarządu, PGE ENERGETYKA KOLEJOWA SA

12:50 – 13:30

DEBATA: PARYTETY I PARTNERSTWO W ZARZĄDACH

Równość płci w zarządach firm to temat, który budzi wiele emocji i kontrowersji. Czy parytety są skutecznym narzędziem zmiany, czy raczej sztucznym mechanizmem? Jakie kompetencje i cechy powinien mieć lider niezależnie od płci? W trakcie debaty zastanowimy się nad rolą stereotypów w procesach rekrutacyjnych, oczekiwaniami wobec dyrektorów finansowych oraz wpływem regulacji na rzeczywistość biznesową.

 

– Współpraca z interesariuszami – oczekiwania wobec dyrektorów finansowych.
– Zmysł biznesowy i siła strategicznych relacji – jak je budować?
– Proces rekrutacyjny na najwyższe stanowiska: kryteria, wytyczne, wpływ stereotypów.
– Dyrektywa: czy to właściwa droga do osiągnięcia parytetu płci?

Moderatorka:
Joanna Zakrzewska

Joanna Zakrzewska

Przewodnicząca Rady, ACCA POLAND; Niezależna Członkini Rady Nadzorczej KGHM Polska Miedź S.A.

Uczestnicy:
Beata Osiecka

Beata Osiecka

Prezes Zarządu, Dyrektor Zarządzająca, KINNARPS POLSKA

Maja Meissner

Maja Meissner

CEO, MEISSNER & PARTNERS

Rafał Rudziński

Rafał Rudziński

Prezes Zarządu, ROBERT BOSCH

13:30 – 13:40

PODSUMOWANIE I KLUCZOWE WNIOSKI

Najważniejsze lekcje i inspiracje z konferencji.

Moderatorzy:
Violetta Malek

Violetta Malek

Managing Partner, Co-Founder, GEKKO ADVISORYNOW; CFO, Fundacja KOSMOS dla Dziewczynek

Krzysztof Brzeziński

Krzysztof Brzeziński

Regional Chief Financial Officer, FRAIKIN POLSKA

13:40 – 14:40

LUNCH & NETWORKING

Interaktywne sesje tematyczne dla grup 15-20 osób – moderowane spotkania,
które łączą wymianę doświadczeń, inspirujące rozmowy

i wspólne wypracowywanie KLUCZOWYCH WNIOSKÓW.

Porusz najważniejsze wyzwania, z którymi mierzysz się teraz.
Zdobądź cenne perspektywy i praktyczne rozwiązania.
Przygotuj się na przyszłość i wzmocnij swoje kompetencje.

Swobodna atmosfera, dynamiczne dyskusje i realne wnioski – dołącz i weź aktywny udział!

WARSZTAT 1

WARSZTAT 2

WARSZTAT 3

WARSZTAT 4

14:40 – 15:40

BUDOWANIE AUTORYTETU I PEWNOŚCI SIEBIE – PRAKTYCZNE STRATEGIE DLA LIDERÓW

 

Czy autorytet jest nam potrzebny? Do czego ? Jakie działania mogą zwiekszyć nasz autorytet, a jakie go odbierają.
W czasie warsztatu:

– Poznasz rodzaje autorytetu oraz kluczowe elementy budowania pozytywnego autorytetu.

– Zidentyfikujesz i przećwiczysz strategie budowania autorytetu i wpływu.

– Zrozumiesz jak małe zmiany w naszym zachowaniu dodają lub odbierają nam autorytetu i pewności siebie na codzień oraz w relacji z zarządem czy klientami.

Efekt warsztatu: Zidentyfikujesz własne obszary wymagającego poprawy w zakresie budowania pewności siebie i własnego autorytetu. Otrzymasz praktyczne narzędzia, które pozwolą Ci udoskonalić swoje sposoby budowania autorytetu i wpływania na innych.

Moderatorka:
Olga Sobieraj

Olga Sobieraj

Konsultantka biznesowa i marketingowa, ex-CEO Ogilvy, OLGASOBIERAJ.COM

14:40 – 15:40

SIŁA GŁOSU – JAK MÓWIĆ, BY BUDOWAĆ AUTORYTET I PRZYCIĄGAĆ UWAGĘ

 

Wystarczy niespełna sekunda, by z brzmienia głosu nasz rozmówca wstępnie określił nasz profesjonalizm, wiarygodność i atrakcyjność. Głos to kluczowy element wizerunkowy i narzędzie komunikacji. Wszystko, co robisz z głosem ma znaczenie i wpływa na Twoje relacje zawodowe i osobiste. Na warsztatach dowiesz się jak:

– Mówić, by głos wzbudzał autorytet i zaufanie.

– Poprawić głos, by brzmiał pewnie i przyjemnie.

– Mówić mocnym głosem bez wysiłku i napięcia.

– Panować nad głosem w silnych emocjach i stresie.

Efekt warsztatu: Poznasz potencjał swojego głosu, by wyróżniał się z tłumu oraz dowiesz się jak radzić sobie ze stresem w czasie wystąpień publicznych.

Moderatorka:
Magdalena Wadowska

Magdalena Wadowska

Trenerka głosu ZARABIAJ GŁOSEM, dziennikarka radiowa z 20 letnim doświadczeniem, laureatka Grand Press za reportaż radiowy, mówczyni TEDx Women

14:40 – 15:40

RESKILING/UPSKILLING – JAK SKUTECZNIE ROZWIJAĆ SWOJE KOMPETENCJE

 

Wprowadzenie:

  • Kompetencje przyszłości w Finansach
  • Przywództwo przyszłości
  • Skuteczne narzędzia do upskillingu i reskillingu

Praktyka:

  • Moje kluczowe kompetencje przyszłości i jak je rozwijać
  • Kompetencje przyszłości mojego zespołu 
  • Praca w podgrupach

Wyniki: omówienie i sesja Q&A

Moderatorka:
Tina Sobocinska

Tina Sobocinska

Founder & HR Strategic Advisor, HR4FUTURE

14:40 – 15:40

BYĆ ZAWSZE PRZY STOLE ZARZĄDU – JAK ZACZĄĆ BUDOWANIE MARKI WŁASNEJ I CZY POKOLENIE MA ZNACZENIE

 

Gdzie w firmie podejmowane są decyzje? I co ważniejsze – czy Ty jesteś przy ich podejmowaniu? Podczas tego spotkania skupimy się na obecności działu finansów przy stole zarządu oraz omówimy, czy różnice międzypokoleniowe mają wpływ na postrzeganie kobiet w biznesie.
– Finanse jako część zespołu podejmującego decyzje. Czy zawsze?
– Jak w świecie dynamicznych zmian zarządzać swoją marką w zespole zarządzającym.
– Budowanie sojuszy i pokazywanie, że wartość budowana może być również poza działami sprzedaży i produkcji. Wzajemne uzupełnianie się jako przewaga efektywnych zespołów.
– Czy dzisiejsze pokolenie ma łatwiej czy trudniej? Jak zacząć budować swój wizerunek oraz reputację?
Efekt warsztatu: Dowiesz się jakie działania przyniosły pozytywne rezultaty dla
pracowników i organizacji. Wyjdź z nowymi pomysłami, jak zmienić swoje procesy w generator wartości dla całej organizacji.

Moderatorzy:
Maciej Kulesza

Maciej Kulesza

Chief Financial Officer, Członek Zarządu, AMCOR SPECIALITY CARTONS

Julia Kulesza

Julia Kulesza

Studentka psychologii, UNIWERSYTET SWPS

15:40 – 16:00

PRZERWA KAWOWA I NETWORKING

WARSZTAT 5

WARSZTAT 6

WARSZTAT 7

WARSZTAT 8

16:00 – 17:00

STORYTELLING – JAK PREZENTOWAĆ INFORMACJE FINANSOWE, NIE TRACĄC UWAGI ODBIORCÓW

 

Czy Twoje prezentacje finansowe angażują odbiorców i przekazują wartościowe informacje, czy utknęły w pułapce skomplikowanych wykresów i tabel? Podczas warsztatu wspólnie zastanowimy się, jak storytelling może uczynić dane finansowe bardziej zrozumiałymi i atrakcyjnymi, nie tracąc uwagi słuchaczy.
– Odkryjemy, jak stworzyć narrację, która przyciąga uwagę: Jak struktura opowieści może zmienić sposób prezentowania informacji finansowych.
– Zidentyfikujemy kluczowe techniki storytellingu: Jak opowiadać historie za pomocą liczb, przykładów biznesowych i wizualizacji danych.
– Podzielimy się doświadczeniami z różnych branż: Jak storytelling wpływa na sposób odbioru raportów finansowych przez zarządy, inwestorów i inne zainteresowane strony.
– Praktyczne wskazówki: Jak uniknąć powszechnych błędów w prezentacjach i jak przyciągnąć uwagę nawet przy trudnych tematach finansowych.

Efekt warsztatu: Dowiesz się jak przygotowywać prezentacje, które będą skutecznie przyciągały uwagę i dostarczały cennych informacji w sposób angażujący i zrozumiały dla różnych odbiorców. Otrzymasz praktyczne narzędzia, które pomogą Ci udoskonalić sposób prezentowania danych finansowych w codziennej pracy.

Moderatorka:
France Koperska

France Koperska

Chief Financial Officer, YAREAL POLSKA

16:00 – 17:00

STRACH PRZED AI – JAK ZARZĄDZAĆ OBAWAMI I ROZWIJAĆ SIĘ W ŚWIECIE NOWYCH TECHNOLOGII

 

Czy sztuczna inteligencja zastąpi Twoje stanowisko? A może czujesz, że nie nadążasz za tempem rozwoju nowych technologii? W epoce gwałtownego rozwoju AI, wielu profesjonalistów z branży finansowej doświadcza niepewności i obaw o przyszłość swojej kariery. W świecie finansów AI już teraz zmienia sposób pracy, a osoby, które potrafią skutecznie współpracować z nowymi technologiami, zyskują przewagę konkurencyjną.

Podczas tego praktycznego warsztatu:
– Poznasz realne możliwości i ograniczenia AI w sektorze finansowym – oddzielimy fakty od mitów
– Nauczysz się identyfikować swoje obawy związane z nowymi technologiami i skutecznie nimi zarządzać
– Odkryjesz, jak przekształcić wyzwania związane z AI w szanse rozwoju zawodowego
– Zidentyfikujesz kluczowe kompetencje przyszłości, które będą uzupełniać (a nie konkurować z) możliwości AI
– Wypracujesz osobistą strategię rozwoju zawodowego dostosowaną do ery AI
– Poznasz praktyczne sposoby wykorzystania AI jako narzędzia wspomagającego Twoją codzienną pracę w finansach i życie prywatne.

Efekt warsztatu:
Wyjdziesz z konkretnym planem działania, jak przekształcić obawy związane z AI w szanse rozwojowe i wykorzystać nowe technologie jako swojego zawodowego sojusznika. Zdobędziesz pewność siebie w podejściu do cyfrowej transformacji oraz praktyczne umiejętności, które pomogą Ci nie tylko odnaleźć się, ale i wyróżnić oraz przewodzić innym w dynamicznie zmieniającym się świecie finansów.

Moderator:
Konrad Gładkowski

Konrad Gładkowski

Founder, WEAREFUTURE

16:00 – 17:00

ZDROWY EGOIZM – KLUCZ DO LEPSZEGO ŻYCIA I RELACJI

 

Czy egoizm może być cnotą? Tak, jeśli jest zdrowy! Dlaczego troska o własne potrzeby nie jest samolubnością, ale koniecznością, by skutecznie wspierać innych – dzieci, partnera, zespół czy przyjaciół/rodzinę? Jak świadomie stawiać granice, mówić „tak” sobie bez wyrzutów sumienia i budować życie w równowadze między dawaniem a dbaniem o własne zasoby? Przygotuj się na praktyczne ćwiczenia i inspirujące dyskusje, które pomogą Ci wprowadzić zdrowy egoizm do codzienności!

 Efekt warsztatu: uświadomisz sobie, że dbanie o siebie to nie egoizm, bedziesz stawiać granice bez poczucia winy, poznasz narzędzia do budowania zdrowego egoizmu w codziennym życiu, odważysz sie mówić „tak” sobie i „nie” temu, co Ci nie służy.

Moderatorka:
Violetta Malek

Violetta Malek

Managing Partner, Co-Founder, GEKKO ADVISORYNOW; CFO, Fundacja KOSMOS dla Dziewczynek

16:00 – 17:00

SKUTECZNA KOMUNIKACJA W ŚWIECIE NOWYCH TECHNOLOGII – CZY CYFROWI TUBYLCY I ANALOGOWI EKSPERCI MOGĄ LEPIEJ WSPÓŁPRACOWAĆ?

 

Podczas warsztatu skupimy się na praktycznych sposobach na to, jak skutecznie zarządzać różnicami międzypokoleniowymi w świecie nowych technologii i dynamicznych zmian biznesowych.
– Przeanalizujemy, jak styl pracy różnych generacji wpływa na efektywność zespołów i komunikację w organizacji – Wspólnie zidentyfikujemy kluczowe obszary, w których różne podejścia do technologii i procesów mogą wzajemnie się uzupełniać
– Zaplanujemy działania wspierające wzajemne uczenie się od siebie różnych pokoleń (odwrócony mentoring)

Efekt warsztatu: Wypracujemy konkretne rozwiązania, które uczestnicy będą mogli wdrożyć natychmiast, by zwiększyć zaangażowanie i skuteczność swoich zespołów wielopokoleniowych.

Moderatorzy:
Ewa Żukrowska-Wilk

Ewa Żukrowska-Wilk

Kirkpatrick Affiliate, Partner, FOCUS ON RESULTS

Renata Górska-Michalska

Renata Górska-Michalska

Consultant HR, Cognitive Coach, Trainer, FOCUS ON RESULTS

17:00 ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI